4 horké tipy, jak udělat z náhodného zákazníka loajálního
Provozovatelé velkých e-shopů si velmi dobře uvědomují, že nový zákazník stojí mnohonásobně více než udržení stálého. Pokud jste se rozhodli „nakopnout“ byznys a maximalizovat zisk, držte se následujících pravidel. Prozradíme vám, jak se chovat a jaká opatření učinit, aby se k vám zákazníci rádi vraceli a na konkurenci ani nepomysleli.
1. Začněte používat CRM systém
Při budování pevné základny věrných klientů budete potřebovat sofistikované nástroje, pomocí kterých získáte přehled a absolutní kontrolu nad veškerými kontakty, zakázkami a projekty. Stejně jako využíváte pro řízení projektů software s přátelským GUI, nepodceňujte tento aspekt ani při výběru CRM řešení – preferujte systémy s přehledným uživatelským rozhraním a funkcemi pro efektivní správu kampaní.
Dobrá zpráva je, že kvalitní aplikace pro customer relationship management nemusí vyjít draze. Vyzkoušejte třeba oblíbený český CRM systém zdarma – eWay-CRM.
2. Vytvořte věrnostní program
Zákazníci milují, když je někdo odmění za pravidelné nákupy. Pokud jste ještě nespustili věrnostní program se zajímavými bonusy, máte nejvyšší čas to napravit. Předpokladem úspěchu jsou jasná a jednoduchá pravidla. A samozřejmě zacílení na skupinu, kterou potřebujete oslovit.
3. Pravidelná porce newsletterů
Má-li u vás zákazník nakupovat pravidelně, musíte se mu průběžně připomínat. Zdaleka nejlepším způsobem je newsletter – e-mail s novinkami. Podmínkou je, aby zákazník souhlasil se zasíláním. Informujte pouze o akcích a slevách, které by dotyčného skutečně mohly zajímat. Přípravu vám usnadní CRM řešení.
4. Zlepšete komunikaci na všech frontách
Balíček bude mít zpoždění? To se může stát každému a zákazník to jistě pochopí. Ale musíte ho včas uvědomit a omluvit se. Zároveň buďte k dispozici na telefonu, e-mailu a online chatu. Vynikající komunikace je jedním ze základních stavebních kamenů fungujícího CRM.