4 způsoby, jak v roce 2021 rozvíjet podnikání
Pachuť „koronavirového“ roku 2020 v nás zůstane ještě hodně dlouho, ale nesmíme zapomínat na to, že tu máme rok nový, a sním i nové příležitosti. Pokud jste si dali za cíl rozvoj podnikání navzdory současné situaci, máme pro vás několik tipů, jak dané mety dosáhnout.
1. Zvažte změnu oboru
Začněme tím nejobtížnějším. Pokud se koronakrize podepsala ve vašem segmentu, a to tak, že vaše podnikání spíše skomírá, než žije, neváhejte s transformací. Změňte strategii, zaměřte se na jiné zákazníky… zkrátka udělejte vše pro to, aby se výkonnost vaší firmy vrátila do normálu, i kdyby to mělo znamenat obrat o 180°. Budoucnost přeje dynamickým firmám!
2. Naučte se plánovat
Potřebnou agilitu a inovace vnesete do firmy pomocí čtvrtletního plánování – udrží vaši soustředěnost po dostatečně dlouhou dobu, ale zároveň vám nebude bránit ve včasných změnách klíčových aspektů.
3. Posilujte zabezpečení dat
Data mají pro firmu cenu zlata. Možná jste jejich zabezpečení doposud podceňovali – nyní máte možnost to napravit, a předejít tím velkým nepříjemnostem. Nebezpečí úniku dat výrazně snížíte průběžnými aktualizacemi všech součástí firemního informačního systému, pravidelným zálohováním, ale také pomocí identity managementu neboli IdM.
IdM vám umožní sjednotit správu uživatelských účtů, uvolní ruce zaneprázdněnému IT administrátorovi a eliminuje množství rizik – například vzniku tzv. mrtvých duší (aktivních profilů bývalých zaměstnanců).
4. Naslouchejte potřebám zákazníků
Požadavky nakupujících mohou být oproti minulým letům diametrálně odlišné. Pokud si nejste jistí, co je momentálně prioritou vaší cílové skupiny, jednoduše se zákazníků zeptejte. Doba jako ta dnešní vyžaduje mnohem intenzivnější vztah mezi prodejcem/poskytovatelem služeb a klientelou – zakončete proto každou konverzaci se zákazníkem otázkou, zda byste pro něj mohli ještě něco udělat. Rozumným řešením jsou i pravidelné dotazníky, jen je nerozesílejte příliš často – adresáty by mohla vaše horlivost obtěžovat.