podnikání

Věří nebo nevěří živnostníci svému podnikání?

V poslední době se do podnikání hrne kdekdo. Většinou je to z důvodu toho, že každý chce být svým vlastním pánem, ale někdy to jenom proto, že máme nějaký dobrý nápad, jak udělat jakou věc jinak a lépe. Nicméně ať už začínáme podnikat nebo podnikáme delší dobu, je nutné, abychom věděli, kam vlastně s tímto podnikáním jako takovým směřujeme. V podnikání je přece důležité, abychom mu věřili, abychom věřili v lepší zítřek, ale věří si podnikatelé či nikoliv?

Je zvláštní, že podle aktuálních průzkumů jsou Češi opravdu druzí největší evropští skeptici, co se týče budoucnost svého podnikání. Bohužel v něj věří jenom 41% respondentů, což je strašně málo. Aby podnikání kvetlo, musí tomu člověk věřit. Když věřitelé ve svou společnost ještě procentuelně klesnou, pak se octneme na stejné příčce jako Řecko, kde si věří jenom 26% zaměstnavatelů a majitelů společností.

S kolika zeměmi jsme posuzováni?

Tento průzkum v nedávné době podnikla společnost Microsoft, která se zajímala o zhruba třináct tisíc malých a středních podniků, kteří podnikají na území zhruba dvaceti zemí v celé Evropské unii. Skončit druhý z dvaceti by za jiných okolností bylo skvělé, ale bohužel v ohledu na to, že se jedná o nevěřícnost ve své podnikání, to není zrovna dobr výsledek.

Například co se týče Polska, tak zde důvěřuje svým byznysům více jak 73%, v Německu je to o čtyři procenta méně. Dokonce si více věří i na Slovensku, kde procenta stanula na čísle 66.

Proč nevěříme svému podnikání?

Řada podnikatelů bohužel nevěří ve své podnikání proto, že si jsou moc dobře vědomi, že jejich prvotní podnikatelský plán nebyl zrovna vyšperkovaný. Jestli se už od samého začátku soustředili hlavně na krátkodobé záležitosti, pak se není čemu divit, že ve své dlouhodobé podnikání nijak nevěří. Většinou se soustřeďují podle průzkumu na budoucí půl rok, poté se vždy rozhodují co dál.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.