Jak na reklamaci knihy?
Knihy se opět stávají čím dál více oblíbené. Lidi už zkrátka nebaví jenom sedět u televize a sledovat oblíbené televizní seriály, které se stejně jenom dokolečka opakují. Proto jsme se opět dali do čtení, abychom si zlepšovali naši slovní zásobu. Pokud nejste nadšení z půjčování knížek, ale raději si knížky kupujete, možná se vám stane, že potřebujete knížku reklamovat. Je však taková reklamace možná či nikoliv?
Reklamace se většinou týkají chybějící stránky, na kterou přijdete vlastně až při samotném čtení. Člověk by řekl, že se něco takového vlastně reklamovat nedá, ale spletli bychom se. Jedná se o běžné spotřební zboží, které lehce reklamujete.
Někteří chtějí reklamovat například takovou knihu, která má chybní překlad nebo tiskové chyby – spadá však konkrétně toto do reklamace či nikoliv?
Do 24 hodin je možná reklamace pokaždé!
I u knížek, stejně jako u každého spotřebního zboží, můžete reklamovat knihu do 24 hodin od převzetí, a to bez udání důvodu. Často se doba vztahuje na třicet dnů, ale minimum, které je snad u každého spotřebního zboží, je 24 hodin.
Otázkou však není doba, do které můžeme knihu vrátit, ale spíše to, co se dá považovat za chybu a co vlastně nikoliv.
Je škoda, že se při koupi knihy neuzavírá vlastně žádná kupní smlouva. Nikdy totiž přesně nevíte, co se bude moct považovat za chybu a co nikoliv. S prodejcem nemáte nic nijak ujednáno.
Online nákupy se nejčastěji reklamují
Nejčastěji se reklamují online nákupy. Jedná se o nákupy, které se vztahují na koupi knihy online. Jestliže si totiž objednáte knihu, která je v popisu pevná, ale přijde vám například brožovaná, reklamace je jednoznačně na místě a nikdo vám nic nesmí říct.
Popisy na webech jsou často důvody k reklamaci – majitelé webů něco napíšou špatně nebo něco dobře nevysvětlí a hned se může reklamovat.