krize v podnikání

Jak přežít a vyváznout z krize jako vítěz?

Začalo to covidovou pandemií a pokračuje přes válku na Ukrajině. Krize, která jistě zasáhla mnoho podnikatelů, bohužel stále pokračuje a její konec je v nedohlednu. Poradíme vám, jak z ní vyváznout ještě silnější.

Vysoká inflace i strach z toho, co bude, nutí lidi šetřit. Někteří řeší problémy více, někteří méně. Rozhodně lze ale sledovat, jak se firmy ocitají v situaci, ve které jim stále rostou náklady na provoz, ale zároveň někteří zákazníci odcházejí.

Buďte flexibilní, ale i dostatečně pevní

Prvním důležitým bodem je být flexibilní. Přestal se vám jeden z produktů nebo služeb prodávat? Vymyslete něco nového nebo se poptejte svých zákazníků a klientů, co by si přáli.

Vybudujte si pevné zázemí se zaměstnanci, kterým můžete důvěřovat, nepropadejte panice a zbytečně nepropouštějte, když nemusíte. Obrňte se vůči tlaku a zkuste vybudovat zadní vrátka a najít něco, co vám ušlý zisk vyrovná. Právě stabilní tým vám možná pomůže v nových nápadech a zlepšení, které vaše zákazníky přiláká zpět.

E-shopy

Už za covidu se ukázalo, že ti, kterým správně funguje e-shop, mají vyhráno. Lidé daleko více a častěji objednávají věci z internetu, už jen proto, že zde mohou porovnávat ceny daného produktu. Zaměřte se tedy na zdokonalení internetového obchodu a také na dobrou reklamu, která na něj přivede vaši cílovou skupinu. Díky e-shopu ušetříte za provoz prodejen, ve kterých byste jen málokdy dosáhli takových obratů jako na internetu.

Přečtěte si také: Umělá inteligence ve světě podnikání.

Prodávejte jistotu

Prodávejte něco, co není zbytné. Většinou se jedná o služby, bez kterých se lidé neobejdou, jako například zajištění BOZP a PO. Bezpečnost práce je ze zákona pro všechny podnikatele povinná, a tak její prodej neovlivní ledajaká krize. Ba naopak, v krizi prodeje narůstají, protože si podnikatelé nemohou dovolit vysoké sankce ze strany státu.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..