Konkurence: Jak se jí nebát, ale naopak ji využít ku prospěchu?
Snad v každé oblasti se dřív nebo později objeví konkurence, kterou zkrátka neovlivníte. Nemusíte se jí nechat zbytečně zastrašit, naopak vás vaši konkurenti mohou výrazně posunout dopředu. Ukážeme vám dnes, jak najít v konkurenci inspiraci i hnací motor.
Konkurence zdokonaluje vás
Ke zjištění, kdo je opravdu vaší konkurencí, vede cesta analýzy. Detailní analýza dokáže odhalit nejen jméno konkurenta, ale i to, jak funguje, na koho cílí a jaké má dosahy. To, že někdo prodává podobný produkt, totiž ještě neznamená, že cílí i na stejnou skupinu a přemýšlí jako vy. Pokud zrovna netoužíte s konkurencí spolupracovat, můžete se od ní inspirovat, a nebo se zdokonalovat pomocí jejich chyb.
Přečtěte si také: Práce na dálku – kde ji najít a jak opravdu vydělat?
Buďte rozpoznatelní
V prvé řadě je potřeba se od konkurence odlišit. Máte lepší produkt? Snížíte ceny? Nebo přijdete s něčím úplně novým, co druhá strana nemá? Pro zákazníky by mělo být srozumitelné, v čem jste jiní. Pokud budete ve všem stejní, bude klientům úplně jedno, čí produkt si zakoupí. Snažte se být tedy sví a jedineční.
Co vám na konkurenci vadí?
Podívejte se důkladně na web či e-shop konkurence a zkuste se zamyslet nad tím, co se vám na něm líbí a kde naopak vidíte chyby. Chyby a vady si sepište a zkuste se od nich odrazit a ukázat lidem venku, že vy přesně tohle nemáte. Pokud zase vidíte něco, co se vám líbí a je užitečné, pokuste se najít podobnou, ale originální cestu ke stejnému výsledku.