Čeští podnikatelé málo využívají sociální síť
Jako u velké většiny věcí i tady Česká republika velmi zaostává za většinou zemí Evropské unie, přestože se snaží zlepšovat. Posun v číslech je dle Českého statistického úřadu znát, ale oproti ostatním státům EU je pořád znát jistá zaostalost. V letech 2014-15 se situace mezi podnikateli, kteří sociální sítě aktivně využívají ke svému podnikání, v Česku zlepšila z patnácti na čtyřiadvacet procent. Nicméně, pořád jsme v používání sociální sítě na třetím místě odspodu. Za námi je na tom hůře už jenom Polsko a Rumunsko.
Svou popularitu si na sociálních sítích s oblibou zvětšují převážně velké a dobře známé podniky z celého světa. U nás tomu není jinak. Větší účast na aktivitě sociálních sítí u nás mají větší firmy nad 250 zaměstnanců v zastoupení 40 %. Menší podniky přistupují k sociálním sítím téměř o polovinu méně častěji s pouhými 22 %. Jedná se o podniky s 10 – 49 zaměstnanci a to i přesto, že právě tyto menší podniky by měly mít snahu aktivně se propagovat pomocí veškerých možných prostředků.
Moderní způsob komunikace s veřejností
Přeci jenom jsou sociální sítě momentálně největšími online komunikačními prostředky lidstva a tak by se jich mělo využít, dokud na nich frčí tolik lidí. Přeci jen má každý trend tendenci opadávat a to i nehledě na to, jak boží momentálně je. Jestli někdy zajde sláva facebooku, objeví se zase nové technologie a způsoby komunikace. Kdo tak chce v dnešním moderním světě uspět, musí s nimi držet krok. Teď je však nutné držet krok s dobou, které vévodí Facebook, LinkedIn a další sítě.
Nutností je být vidět!
Je to podobné jako s celebritami. Proslaví se, a když zrovna nic nedělají, sem tam se ukáží na večírku nebo na Instagram přidají fotku z dovolené, aby se na ně nezapomnělo. Stejný princip musí využívat i podniky k tomu, aby přežili. Není to tak jednoduché, jako nahrát fotku západu slunce, ale i tak vše závisí na tom, kolik lidí o vás ví. Můžete mít úspěšné podnikání, úchvatné produkty, ale pokud o sobě nebudete pravidelně dávat lidem vědět, pak se na vás po nějakém čase zapomene. Dnes už se neobejdete pouze s ústním doporučením vašich věrných zákazníků. Oni o vás sice svým známým řeknou, ale ti pokud si vás v dnešní uspěchané době hned nepřidají na facebook, zapomenou na vás dřív, než dojdou domů.