Chcete podnikat? Vyvarujte se špatné cestě
Existuje spousta různých důvodů, které vedou mysl člověka k úsudku založení vlastního podnikání. Někdo má nápad, o který by se rád podělil se světem, jiný si je raději sám sobě vlastním pánem a rád si organizuje čas i práci podle své potřeby. Avšak jedno je jasné. Vaše pohnutky musí být dostatečně silné na to, abyste vytrvali i v dobách méně úspěšných. V dobách, kdy to zrovna nepůjde „podle vašeho plánu.“
Téměř 50% nově založených podniků zkrachuje již během prvního roku a téměř 95% podnikatelů ukončí svou činnost do 5 let. Abyste ve světě podnikání obstáli a udrželi vaši živnost nad vodou, najděte si k ní dobrý důvod. To je základ úspěchu.
Mnoho neúspěšných podnikatelů svůj neúspěch svede na vládu, banky či nedostatek partnerů. Skutečnost je však jiná. Na tuto situaci bychom mohli aplikovat dvě známá pořekadla, a to jak: „Každý je svého štěstí strůjcem,“ tak i „Štěstí přeje připraveným.“ A to dokázala i společnost Dunn and Bradstreet, která provedla studii, podle níž 90% procent podnikatelů selže kvůli nedostatku schopností a znalostí.
Čeho se tedy vyvarovat?
Nezakládejte podnikání jen proto, že:
- Můžete.
- Chcete si dělat věci po svém a být nezávislí.
- Váš známý podniká a tak to chcete zkusit taky.
- Nechcete pracovat pro druhé.
- Nemůžete sehnat práci a podnikání se zdá být jediným řešením.
Z těchto důvodů se úspěšně podnikat nedá. Jakmile se naskytne problém a výsledky nebudou kladné, podnikání vás zklame a vy nebudete mít dost silný důvod v něm pokračovat.
Spíše se zeptejte sami sebe, co od života očekáváte a kde byste se rádi viděli za takových 10-15 let. Bylo by podnikání tím správným motorem, který by vás dovedl k vysněnému životnímu cíli? A nenarušilo by vaše další životní sny a přání?
Zamyslete se a položte si tyto otázky:
- Opravdu to chci?
- Zvládnu to?
- Co proto budu muset obětovat?
- Kolik mě to bude stát?
- Kolik času mi to zabere?
- Není lepší dělat něco jiného?
- Nebude mít podnikání dopad na mou budoucnost?
Pokud jste si na vše odpověděli a zjistili, že podnikání je pro vás to pravé ořechové, nijak neomezí váš životní plán, a že vás podnikání bude bavit i za předpokladu neúspěšných období, pak jste na správné cestě a vaše podnikání může uspět.