české firmy

Čím se v poslední době zabývají české firmy?

Česká ekonomika je opravdu na skvělé úrovni už několik let. Dneska jsme se vyznamenali hlavně nízkou nezaměstnaností, která je snad nejnižší za posledních dvacet let. Nicméně tato nízká nezaměstnanost dělá starosti všem zaměstnavatelům, protože pokud v nějaké firmě chybí zaměstnanci, pak tato pracovní místa nemá kdo obsadit. Kvalitních a schopných pracovníků opravdu bohužel není.

České firmy si však s tímto problémem už nelámou hlavu – říkají si, že nějak bylo, nějak bude, nemůžou se tímto problémem zabývat tak dlouho. Zanedbají potom své fungování, což je samozřejmě špatně. V poslední době se tak české firmy začínají celkem vzpamatovávat a začínají fungovat na plné obrátky i s nedostatkem lidí. Žádná společnost nechce krachnout.

V poslední době se dokonce řada českých firem snaží o odměňování svých pracovníků. Moc dobře se ví, že pokud se přijde o ty stávající zaměstnance, bude velký problém. A tak se řada firem nyní zajímá o incentivní turistiku. Co to ale je? A jak to souvisí s odměňováním zaměstnanců?

Co to incentivní turistika vlastně je?

Pojďme si tento pojem přiblížit jenom tak ve zkratce. Jedná se vlastně o to, že zaměstnavatel posílá své pracovníky a zaměstnance na služební cesty, aniž by po nich vlastně chtěl nějakou práci. Tato „služební cesta“ má zakrýt to, že se zaměstnavatel rozhodne poslat pracovníka na atraktivní cestu za poznáním.

Tento pojem se rozběhl hlavně ve Spojených státech amerických, kde existuje už více jak 500 firem, které se zabývají právě touto incentivní turistikou. V České republice se zatím touto turistikou zabývá několik málo desítek firem, ale rozhodně se jejich počet rozroste.

Kdy to začalo?

Tento nápad se začal rozvíjet už v padesátých letech právě v USA, kdy se zájezdy nejen po domovské půdě, ale také v zahraničí, staly incentivou pro manažery či zaměstnance.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.