konverzní trychtýř

Co je to konverzní trychtýř a jak vám pomůže?

Znáte z marketingu pojem konverzní trychtýř? A víte, že z vás může udělat milionáře?

Konverzní trychtýř vznikl z překladu anglického Funnel. Na začátku máme web a na konci takzvanou konverzi. Jednoduše jde o to, že většina zákazníků nákup nedokončí – někde se ztratí, rozmyslí si to a podobně. To má právě graficky znázorňovat trychtýř, do samého finále a k dokončení objednávky se dostane jen malá část zákazníků.

Nákupní cyklus

Cesta zákazníka k dokončení konverze má 4 fáze:

  1. Návštěva vstupní stránky
  2. Přemýšlení a získávání bližších informací (prohlížení produktu, zjišťování parametrů)
  3. Vložení do nákupního košíku
  4. Nákup

Právě podle poměru a počtu zákazníků, kteří nákup nedokončí, poté hledáme chybu v nákupním cyklu.

  1. Nepřehlednost stránky, nezajímavost,…
  2. Popis výrobku – chybějící parametry, špatné fotky, …
  3. Nákupní košík – vložení musí být jednoduché (akční tlačítko)
  4. Nákup – cena dopravy, málo možností dopravy, dlouhá doba dodání …

Pokud máte správně nastavená váš trychtýř, může být konverzní poměr až 35 %. Myslete na to, že každý proklik a návštěva vaší stránky jsou drahé, a proto se vyplatí přemýšlet nad tím, jak dovést zákazníky do cílové rovinky.

Slevy, dárky, úplatky

Snažte se co nejvíce zjednodušit celý cyklus a v každé jeho fázi nabídněte návštěvníkům něco navíc, tedy něco, co je donutí přemýšlet nad koupí a pokračovat v ní. Může to být sleva, doprava zdarma, dárek zdarma a další.

Konverzní trychtýř můžete použít na jakýkoliv e-shop, ať už prodáváte elektroniku, oblečení, nebo služby či své znalosti. Značkou, která v Česku výrazně propaguje tento druh marketingové strategie, jsou konverzky.cz, které na svém webu popisují, jak z lidí dělají milionáře.

2 Comments

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..