Co je to konverzní trychtýř a jak vám pomůže?
Znáte z marketingu pojem konverzní trychtýř? A víte, že z vás může udělat milionáře?
Konverzní trychtýř vznikl z překladu anglického Funnel. Na začátku máme web a na konci takzvanou konverzi. Jednoduše jde o to, že většina zákazníků nákup nedokončí – někde se ztratí, rozmyslí si to a podobně. To má právě graficky znázorňovat trychtýř, do samého finále a k dokončení objednávky se dostane jen malá část zákazníků.
Nákupní cyklus
Cesta zákazníka k dokončení konverze má 4 fáze:
- Návštěva vstupní stránky
- Přemýšlení a získávání bližších informací (prohlížení produktu, zjišťování parametrů)
- Vložení do nákupního košíku
- Nákup
Právě podle poměru a počtu zákazníků, kteří nákup nedokončí, poté hledáme chybu v nákupním cyklu.
- Nepřehlednost stránky, nezajímavost,…
- Popis výrobku – chybějící parametry, špatné fotky, …
- Nákupní košík – vložení musí být jednoduché (akční tlačítko)
- Nákup – cena dopravy, málo možností dopravy, dlouhá doba dodání …
Pokud máte správně nastavená váš trychtýř, může být konverzní poměr až 35 %. Myslete na to, že každý proklik a návštěva vaší stránky jsou drahé, a proto se vyplatí přemýšlet nad tím, jak dovést zákazníky do cílové rovinky.
Slevy, dárky, úplatky
Snažte se co nejvíce zjednodušit celý cyklus a v každé jeho fázi nabídněte návštěvníkům něco navíc, tedy něco, co je donutí přemýšlet nad koupí a pokračovat v ní. Může to být sleva, doprava zdarma, dárek zdarma a další.
Konverzní trychtýř můžete použít na jakýkoliv e-shop, ať už prodáváte elektroniku, oblečení, nebo služby či své znalosti. Značkou, která v Česku výrazně propaguje tento druh marketingové strategie, jsou konverzky.cz, které na svém webu popisují, jak z lidí dělají milionáře.
[…] Přečtěte si Co je to konverzní trychtýř a jak vám pomůže. […]
[…] Přečtěte si také: CO JE TO KONVERZNÍ TRYCHTÝŘ A JAK VÁM POMŮŽE? […]