Franšízing přináší výhody, ale i nevýhody
Možnost podnikat v něčem, co má již vytvořenou corporate identitu může být výhodné, pokud chcete podnikat a sami nemáte nápad nebo odvahu vkročit do neznáma. U franšízingu máte jistotu, že vaše podnikání může fungovat. Veškeré podklady dostanete od franšízora a na vás pak je se jimi jen řídit. Avšak to s sebou přináší i jisté nevýhody. Musíte dodržovat řadu regulí, které vám tyto podklady určí a dělat si něco po svém tak téměř nepřichází v úvahu.
Jistota podnikání
Spojení se známou značkou ale není levná záležitost. Za jistotu stálého a osvědčeného podnikání zaplatíte desetitisíce i statisíce za licenci, každý měsíc procenta z obratu a vybavení provozovny také není zadarmo. Když se však rozhodnete tuhle investici podstoupit, stanete se podnikatelem, který je franšízorem vyškolen v daném oboru. Toto spojení vám umožní podnikat, i když jste v tom zcela noví. Franšízor vás naučí podnikat se vším všudy (vést pobočku, pracovat se zaměstnanci, hledat si zákazníky) a ještě vás podporuje formou reklamního marketingu.
Jasně stanovená pravidla
Pokud se však najde nějaká tvořivější povaha, která by se do reklamy pustila nejraději sama, tvrdě narazí. Je nezbytně nutné prezentovat značku dle grafického manuálu konceptu. Nedodržení grafických pravidel by mohlo poškodit nejen provozované podnikání, ale i celou franšízingovou síť. A v tom tkví hlavní nevýhoda franšízingu. Nejste sami sobě pány a nemůžete dělat, co se vám zlíbí, pokud ovšem nejste vděční za vymezená pravidla, která vám umožní vše dělat jen a jen správně.
Takže závěrem je nutno říci tohle. Jako franšízant jste právně samostatným podnikatelem podnikajícím na vlastní jméno a účet. Přijdete téměř k hotovému a jediné co musíte, je respektovat daný koncept definovaný ve franšízingové smlouvě. Obchodní strategie franšízorů se však již osvědčily a franšízanti obecně tak nemají problém s jejich plněním.