Internetové bankovnictví v mobilu už devět let. Banky se stále snaží aplikace zdokonalovat
V současné době prakticky všechno děláme prostřednictvím telefonu. Počítače se z našich životů začínají postupně vytrácet, protože prakticky ve všech případech je zastoupí mobilní telefon. Skrze mobilní telefon si objednáme jídlo, oblečení nebo elektroniku díky aplikacím, zkontrolujeme si e-mail a samozřejmě i odešleme platby, případně zkontrolujeme si zůstatky na našich účtech. Zejména u toho posledního ještě na malý moment zůstaňme.
Mobilní aplikace bank jsou mezi námi už dlouhých devět let. Za tu dobu si našly celou řadu fanoušků a staly se nedílnou součástí našich životů. Už jen málokdo si dovede představit situaci, kdy by mu nebylo umožněno zkontrolovat si zůstatek na účtu prostřednictvím telefonu.
Kontrola zůstatku je však jenom jedna z mnoha funkcí, které internetové bankovnictví v mobilním telefonu nabízí. Dnes to není jenom kontrole zůstatku ani o posílání plateb, dnes je to také o sjednávání si produktů online nebo o zakládání spořicích účtů.
Banky své aplikace stále zdokonalují
Je třeba také poznamenat, že mobilní aplikace jsou neustále zdokonalovány. Důvodem toho je právě zvyšující se zájem o ně. V posledních letech jsme tak mohli být svědky toho, jak do aplikací přibyla možnost založit si spořicí účet nebo možnost editovat trvalé platby. Také do aplikací přibyla možnost full-textového hledání nebo čtení QR kódu.
Později se také do mobilních aplikací bank přidala možnost sjednat si další finanční produkty, případně zažádat o nový úvěr. Právě tato možnost je poměrně hitem a lidé se ji neváhají využívat. Díky sjednávání finančních produktů či úvěrů online odpadne nutnost jít na pobočku, tudíž se tím ušetří hromada času.
Vývoj aplikací nekončí
I když by se mohlo zdát, že vývoj aplikací je u konce, není tomu tak. Banky mají stále ještě prostor na zdokonalování se. I letos mají banky v plánu přijít s něčím novým, co uživatelům zase usnadní práci v internetovém bankovnictví.