Jak a kde hledat práci. Možností je celá řada
Přišli jste o práci a hledáte novou? Nebo byste jednoduše uvítali změnu? Pak se stačí jen poohlédnout na správných místech. Možná vás překvapí, kde všude na vás může čekat práce vašich snů.
Rodina a přátelé
Rodina a přátelé jsou skvělými pomocníky v nejrůznějších životních situacích, a hledání práce nemusí být výjimkou. Ačkoliv možná pracují v úplně jiném oboru nebo jiné lokalitě, není vyloučeno, že mají přátele nebo informace o místech, která jsou pro vás jako stvořená. Nebojte se tedy rodině ani dobrým přátelům svěřit, a možná budete mile překvapeni.
Firma vašich snů
Víte o firmě, která je vám sympatická, dlouhodobě sledujete její nabídky práce, ale stále nevidíte nic, co by odpovídalo vaší představě? Vezměte aktivitu do svých rukou a oslovte firmu napřímo sami. Vyzdvihněte své silné stránky, případně na míru navrhněte možné oblasti, které byste mohli pomoci firmě zlepšit (klidně pracujte i s konkrétními příklady, pozor ale, abyste nebyli příliš kritičtí).
Profesní a sociální sítě
Moderní trh práce funguje do velké míry online a jednou z platforem pro sebeprezentaci, headhunting i pracovní inzerci jsou profesní a sociální sítě – zejména LinkedIn, ale i Facebook. Zde můžete skvěle prezentovat sebe, svoji práci, ale i názory či postřehy z oboru. Zejména pokud pracujete v oborech IT, marketingu, obchodu či managementu, najdete zde mnoho příležitostí pro spolupráce i rozličné nabídky práce. Výhodou je, že zde kolegy či nadřízené můžete alespoň trochu poznat a seznámit se s jejich myšlenkami, prací, případně i vývojem firmy. Na Facebooku se pak můžete přidat do nejrůznějších oborových skupin, z nichž mnohé jsou přímo zaměřené jen na nabídky práce.
Pracovní portály a úřad práce
Úřad práce je dnes pro většinu lidí spíše až posledním místem, kde práci snů skutečně naleznou. Přesto není důvod to nezkusit. I nabídky z úřadu práce jsou dnes k dispozici také online a najdete mezi nimi i řadu zajímavých. Další možností jsou portály práce, kde je nabídka ještě pestřejší a umožní vám vyhledávat mezi nabídkami podle lokalit, oborů, ale dalších specifik či přímo klíčových slov.