Jaké triky se používaly při výprodejích v rámci Black Friday?
I když si řada lidí myslela, že podzimní výprodejové akce v rámci Black Friday bude řada lidí ignorovat, nestalo se tak. Dokonce to vypadá, že zisky společnostní nabízející tuto akci se budou radovat z opravdu obrovských zisků. Sice lidé nemohli navštěvovat prodejny osobně, jelikož musely být mnohé z nich uzavřeny, nakupovali místo toho o sto šest na internetu. I proto mnozí dopravci dlouhou dobu nestíhali.
Black Friday je opravdu znatelný hlavně v Americe. Zde se také očekávalo, že návštěvnost kamenných obchodů bude z důvodu pandemie minimální, ale návštěvnost překvapila. Co také překvapilo, tak opět internetové nakupování. I Američané volili raději tuto cestu.
Pokud bychom se však měli vrátit do Čech, pojďme si říct, jaké triky používaly obchody u nás. I když slevy na první pohled vypadaly jako ohromné vysoké, ve skutečnosti se slevy pohybovaly jenom mezi deseti až dvaceti procenty. Přesto byly avizovány ceny až osmdesát procent.
Chyba v naceňován nebo nekalá praktika?
Podle nedávných průzkumů byly největším zklamáním obchody s elektronikou. V některých z nich se avizovaly slevy sahající až do padesáti procent, jenže ve skutečnosti byla sleva stanovená jenom na jedno jediné procento. Otázkou je, jestli došlo k chybě v naceňování nebo jestli se jednalo jenom o nekalou praktiku prodejců. Po zkušenostech z minulých let se však více přikláníme k té druhé možnosti.
Umělé navýšení původní ceny
Stejně jako v uplynulých letech, i vloni se uměle navyšovaly původní ceny. Škrtnutá cena na cedulce byla opravdu vysoká, ta nová byla tak velmi sympatická. Ve skutečnosti je to však ta samá částka, za kterou daný produkt koupíte i mimo slevy. Jen se na takový produkt před slevami ani nedíváte. A to je velká chyba.
Slevy se netýkaly partnerských programů
Mnohé slevy, které byly nabízeny, se netýkaly partnerského prodeje. Jenže to lidé zjistili až v košíku nebo ve chvíli, kdy zaplatili bez toho, aniž by si objednávku zkontrolovali.