Mobilní aplikace společnosti nepostrádají. Kolik však stojí?
Mít vždycky něco navíc než naše konkurence. To je hlavní úkol nejednoho byznysmena, který chce uspět v konkurenčním boji a na trhu obecně. Mezi výhody patří bezesporu mobilní aplikace, které většina společností dnes už nepostrádá. Samozřejmě se najdou ti, kteří teprve nad tímto mocným marketingovým nástrojem uvažují, ovšem ti se ptají, kolik vlastně stojí?
Nelze určit přesnou cenu mobilní aplikace. Zatímco některé jsou dražší, jiné jsou zase o chlup levnější. Na cenu mobilních aplikací má totiž vliv vícero věcí. Co předně je ovlivňuje? Co předně ovlivňuje jejich cenu?
Dostupnost a funkčnost
Na cenu mobilních aplikací má předně vliv například dostupnost a funkčnost. Je aplikace dostupná ve všech systémech nebo ji plánujete spustit nejdříve jen na nějaké konkrétní platformě, v konkrétním systému? A co funkčnost? Co aplikace člověku může nabídnout?
Každá aplikace by neměla postrádat alespoň základní funkce, k nimž patří například trackování aktivity, dále pak nákupy v aplikaci skrze platební bránu, dále využití kamery a mikrofonu, integrace sociálních sítí nebo push notifikace, případně back-end infastruktura.
Vliv na cenu má i celkový design
Co ovlivňuje cenu mobilní aplikace také, je její celkový design. Rozumí se tím vzhled uživatelského rozhraní, také vzhled celkového produktu jako takového. V ideálním případě by se vývojáři měli zaměřit na UX design a uživateli by se měl nabídnout už otestovaný prototypy mobilní aplikace.
Jaká je správa mobilní aplikace?
Mezi další faktory ovlivňující cenu mobilních aplikací patří taktéž správa aplikace. Většinou se do aplikace integruje systém na správu obsahu nebo uživatelská databáze. Někdy se však instaluje správa do mobilní aplikace na míru, což se samozřejmě projevuje na ceně tohoto marketingového nástroje.