Privátní značky obchodů: Opravdu se vyplatí je kupovat?
Vlivem inflace se snaží ušetřit každý z nás. Potraviny tvoří mezi náklady nezanedbatelnou částku, zvlášť pokud chceme alespoň v rámci možností pohlížet i na kvalitu. Jak ušetřit? Privátní značky obchodů jsou jednou z cest…
Kvalita za nízkou cenu
Obchodníci totiž velmi přísně sledují kvalitu svých značek a snaží se je zákazníkům prodat za co nejnižší cenu. Tím, jak ceny potravin rostou se privátní značky obchodů stávají stále oblíbenějšími. To si obchodníci samozřejmě dobře uvědomují, a proto se snaží udržet jejich nízké ceny.
Privátní značkou se míní ty, které si dané obchody prodávají pod svým jménem a seženete je tedy pouze v těchto obchodech.
Přečtěte si také: Fenomén jménem home office.
Podíl privátní značek roste
„Podíl vlastních značek roste ve většině zemí a Česká republika není výjimkou. Zároveň v posledních letech výrazně narostl podíl privátních značek od českých výrobců. Zákazníci také mnohem více tlačí na kvalitu, a i když cena je pořád hlavním motorem nákupního rozhodování, kvalita a zdravotní aspekty hrají čím dál silnější roli. A je to vidět i v posunu nabídky privátních značek od českých výrobců a v úzké spolupráci obchodu a potravinářů na reformulacích a podpoře udržitelné produkce,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a viceprezident Hospodářské komory ČR.
V některých případech vlastní značky obchodníků převyšují kvalitu jiných. To lze sledovat například v akcích Státní zemědělské a potravinářské inspekce, která například při kontrole olivových olejů velice kladně zhodnotila privátní značku Albert.