Proč propagovat sebe i své podnikání na sociálních sítích?

Sociální sítě se staly běžnou součástí našich životů. Sdílíme na nich vzpomínky a zážitky z dovolené, fotky z rodinného focení, zkušenosti s daným produktem či službou. Pořád je ale nevyužívá dostatek podnikatelů pro vlastní zviditelnění, které by dávalo smysl, pomohlo vám se prosadit a ukázalo vaši přidanou hodnotu potenciálním zákazníkům.

Popřemýšlejte, kde jsou vaši zákazníci

Stejně jako vy, i vaši zákazníci nejspíš využívají sociální sítě. Důležité ale je vybrat takovou, kde se shlukují právě vaši potenciální či již reální zákazníci. Pokud máte k dispozici statistiky, není nic jednoduššího než se podívat, v jakém věku se pohybuje vaše cílová skupina, jaké sociální sítě využívá, co ráda sleduje, případně, jak se na dané sociální síti chová.

V opačném případě k tomu lze přistoupit z opačné strany a svého ideálního zákazníka si definujete. Lze toho docílit pomocí person (tedy jakéhosi představitele této cílové skupiny, kterého detailně popíšete. Šablon pro jejich tvorbu je na internetu několik, v podstatě si vysníte svého ideálního zákazníka a do detailu popíšete, jak se jmenuje, jakou má kariéru, v jaké životní situaci potřebuje váš produkt, co mohl používat do doby, než začal nakupovat u vás a zejména jaké sociální sítě používá (vzhledem k věku apod.) a co ho na nich zajímá. Touto personou si poté můžete pomoci při tvorbě strategie, kampaní a obsahu.

Sociální síť by měla být v symbióze s vámi a vašim produktem

Zároveň je vhodné promyslet, co nabízíte za produkt či službu a zda daná sociální síť s tím koresponduje. Například, pokud jsem fotograf, je nutné se zamyslet, kde bych ideálně mohla sdílet své portfolio s dalšími uživateli. Nabízí se mi Instagram, kdy celá sociální síť stojí na zveřejňování fotek (v dnešní době i videí).

Pokud jste ale HR specialistou a pomáháte firmám hledat ty správné lidi do jejich týmu, bude vás více zajímat LinkedIn, kde se tito lidé sdružují a kde budete mít prostor vytvářet pro ně hodnotný obsah.

Využijte potenciál                                            

Ať už si vyberete jakoukoliv sociální síť (sítě), vždy využijte jejich potenciál a dostupné funkce na maximum. Kupříkladu na Instagramu se nyní dostávají do popředí videa, to ale neznamená, že fotograf, který netvoří videa, ale statické snímky má smůlu. Buďte kreativní a vytvořte video z vašich výsledných fotek! Buďte zkrátka tvořiví a vytěžte vždy z dané situace maximum!

Dodávejte vždy něco navíc

Už jen velmi těžko dorazíte na sociální sítě s něčím naprosto novým, nečekaným a něčím, co tu ještě nebylo. Není to ani nutné. Spíše se zamyslete, co by mohlo vašim potenciálním zákazníkům pomoci, co od někoho jiného (z oboru) nedostanou. Například fotograf může tvořit články, kde bude radit, jak najít vhodného fotografa právě pro vás, jak se připravit na focení, co od něj čekat apod. Pokud lidem dodáte něco navíc, oproti konkurenci, dáte jim o důvod víc vybrat si právě vás.

Přečtěte si více:

Maminky podnikatelky: mateřská dovolená je pro ně prostorem pro start podnikání

Základy finanční gramotnosti

3 + 1 tipy jak překonat kreativní blok

2 Comments

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..