Redesign vizuálního stylu může osvěžit váš byznys. Postupujte ale opatrně
Logo a celkově vizuální styl firmy má jasné poselství. Musí působit jednoduše, snadno zapamatovatelně a líbivě. Bez toho si jej do paměti nevtiskne žádný zákazník a produkt nebo služba kvůli tomu mohou trpět. Pokud taková kritéria váš vizuál nesplňuje, je čas na redesign. Jak ho ale udělat citlivě a zároveň účinně?
Maximální zjednodušení
Vždy záleží na tom, v jakém stavu se vaše logo nachází na začátku. Paradoxně se lépe opravuje logo, které vytvořil amatér než to od profesionála, které nemá žádné chyby, ale je jednoduše nefunkční.
Hlavní nedostatek je většinou ve složitém provedení, které je pro zákazníka nezajímavé. Globalizovaný trh se jen hemží reklamou, nápisy a barvami. Běžný spotřebitel nemá šanci v té hromadě značek upřít delší pozornost jen na tu vaši. Proto je vhodné do loga začlenit co nejjednodušší tvar, jen jednu nebo pár barev a držet se jasného symbolu.
Minimalismus je funkční
Předveďme si to na příkladu. Když zákazník v obchodním domě hledá například toalety, soustředí se v tom chaosu nápisů jen na znak panenky s panáčkem. Jakmile má naopak hlad, hledá v centru znak vidličky a nože. Žádné složitosti, jen jasný význam.
Najděte proto ve svém logu hlavní myšlenku, a tu poté nechte maximálně zjednodušit. Dávejte si pozor na změny barev nebo výraznou manipulaci s tvarem. Pokud má vaše firma již tradici a není na trhu nová, mohlo by se stát, že jí zákazník nepozná. Raději na změnu vizuálního stylu pomalu upozorňujte a vytvořte jen jasné zjednodušení.
Světoví giganti vědí, jak na to
Všimněte si například firmy Apple, Nike nebo Google. Marně byste v nich hledali detaily a drobnosti. Vypuštěny jsou také slogany, které dobře fungují v některých propagačních prostředcích, ale logo jen zbytečně dělají složitým.
Na názoru spotřebitele záleží
Než se pustíte do výrazných úprav, ptejte se na názor své cílové skupiny. Jen tak si budete jisti, zdali je logo opravdu nefunkční. Vytvořte dotazníky, soutěže a další akce, které vám pomohou získat názor veřejnosti. O svém redesignu dáte vědět, necháte rozhodnout kupujícího, a navíc si tím uděláte reklamu.