Rychle rostoucí bublinová franšíza v Česku
Britská značka Bubbleology, která v čajových barech nabízí nejrůznější čaje s takzvanými bublinami je v České republice čím dál oblíbenější. A hodně rychle se rozrůstá. Nejen v Česku ale i po celé Evropě!
Český koncept čajových barů v obchodních centrech u nás zaštiťuje podnikatel Luboš Bojanovský. Ten letos otevřel a ještě otevře nejméně šest nových poboček. V plánu je expandování na severní Moravu. Provozovna v Olomouci již otevřela a v létě se Bubbleology dočká i Ostrava. A to hned třikrát. Nejprve přijdou na řadu obchodní centra Futurum a Nová Karolina, poté i Avion. Na plánu poté je i Letňanské a Zličínské OC v Praze. Podobně dobře je na tom i Slovensko, kde má Bojanovský otevřených 16 poboček. Pětadvacet jich má v Česku.
Samozřejmě přemýšlí i o tom, že tenhle trend čajů s různými příchutěmi a ochucenými bublinami, které si zákazník sám zvolí, může být dočasný a brzy skončit. Děje se to tak téměř se vším a pořád. Trendy mizí a nahrazují je nové. Avšak je v tomhle směru i optimista. Zákazníci se vracejí a noví přibývají. Proto má pocit, že tenhle koncept bude fungovat dlouhodobě.
Bojanovský si uvědomuje, že jako prémiová londýnská značka musí zůstat exkluzivní. Proto jej to také táhne i za hranice, kde jsou větší ještě neobsazená města. Své pobočky nebuduje ve městech pod sto tisíc obyvatel. Leda by to byla oblast, do níž sto tisíc lidí pravidelně jezdí. Zahajuje tak expanzi do Maďarska, kde plánuje zatím vlastnit tři provozovny. Příští rok ho také čeká převzetí šesti obchodů v Polsku. Původní vlastník polské licence má problémy a tak se Bojanovský chystá dobít i polský trh. U něj předvídá obrovský potenciál, ale bude zapotřebí vícero obchodních týmů a kombinovaného financování.
Cesta na výsluní nebyla lehká
Český koncept funguje pod vedením Bojanovského od roku 2012 a teprve v roce 2015 se dostal do zisku šesti milionů korun. To byla tržba okolo 130 milionů. Letos od tržeb Bojanovský očekává 200 milionů a více korun. „Myslím, že až teď přicházejí ty skutečně pěkné časy, ale měli jsme opravdu i těžká období,“ vzpomíná Bojanovský, který si s celým projektem sáhl i na samotné dno. Dnes se mu však mimořádně daří a dokonce i Londýnská centrála se od svých kolegů z českého trhu má co učit a co přebírat.
Český trh obsahuje i asijské čajové bary nebo domácí BubbleMania a Tapi Tea, které však za britskou značkou zaostávají. Bojanovský tak řídí a je spoluvlastníkem snad největší a nejrychleji rostoucí čajové franšízy v České republice. A plány do budoucnosti má veliké. Kromě již zmíněných expanzí je majitelem licence pro Rakousko. Zvažuje také Německo, Španělsko nebo Chorvatsko.