Sehnat kvalitní a spolehlivé zaměstnance je téměř nemožné
Podle nejnovějších průzkumů patří k největším problémům podnikatelů nedostatek kvalitních zaměstnanců a problém s jejich pracovní motivací. Řada zaměstnavatelů se proto rozhodla změnit nabízené benefity a podpořit tak vyšší pracovní nasazení svých zaměstnanců.
Mezi novými benefity firem se stále častěji objevuje možnost pracovat z domova, tzv. home office, který se stal v dnešní online době velmi oblíbeným. K dalším častým benefitům patří pružná pracovní doba, používání firemního notebooku či telefonu také k soukromým účelům. Patří zde také občerstvení na pracovišti a příspěvek na stravování.
Pokud se jedná o zaměstnávání, statistiky uvádějí, že až 70 % společností hledá nové zaměstnance prostřednictvím doporučení od známých a příbuzných. Především pak pro malé a střední podniky je tento způsob náboru zcela typický. Firmy zpravidla nekonají masový nábor, požadují prověřené a spolehlivé zaměstnance s dobrou referencí, které do svých řad pak doplňují postupně.
Absolvovat anonymní nábor se menším podnikům zpravidla nevyplácí. Bývá totiž často zdlouhavý, drahý a s nejistým výsledkem. To se v případě osobního doporučení stává jen zřídka. Zaměstnavatelé jdou totiž už většinou na jisto a zhruba vědí, co od uchazeče mohou očekávat, a zda je pro danou pracovní pozici vhodný kandidátem.
Skoro 40 % firem používá pro nábor nových zaměstnanců specializované portály, jako jsou jobs.cz, prace.cz apod. Pouze pětina firem pak využívá úřady práce a zhruba každý desátý podnik poptává služby personálních agentur.