Vše, co byste měli o Facebooku a Zuckerbergovi vědět
Do světa podnikání se můžete dostat skutečně s jakýmkoliv nápadem. Chce to mít jenom chuť a odhodlání celý nápad zrealizovat. Pokud dostanete nápad, měli byste to s ním zkusit, i když se vám může nápad zdát jakkoliv hloupý. Jestliže byste totiž váhali, celý nápad by vám zanedlouho mohl vyfouknout někdo jiný, a to byste rozhodně nechtěli. Skvělou ukázkou toho, že s jedním nápadem můžete zbohatnout až tak, že se dostanete do pětice nejbohatších lidí celého světa, je i Mark Zuckerberg, který se zasloužil o sociální síť, která změnila svět.
Jistě znáte sociální síť Facebook, což je dneska ta nejrozšířenější sociální síť vůbec. Dnes ji používá více jak dvě miliardy lidí, kteří sem aktivně chodí, aby byli v kontaktu se svými přáteli, aby přidávali své příspěvky ze života, aby byli „online“.
Málokdo si dneska uvědomuje, že i tato sociální síť byla kdysi jenom nápadem, který se zrodil v hlavě tenkrát mladičkého Marka Zuckerberga. Díky tomu, že se nebál a že zkusil své štěstí, stal se nejmladším dolarovým miliardářem pod pětadvacet let. Dnes už je to vyhlášený miliardář, podnikatel a programátor.
Původně to neměla být tak rozsáhlá sociální síť
Je vcelku zajímavé, že se mělo původně jednat jenom o sociální síť, která měla propojovat studenty Harvardu s jinými studenty jiných univerzit. Myšlenka však byla tak skvělá, že se pomalu ale jistě dostala do celého světa, že se z ní stala miliardová společnost, která ovlivnila lidi na této planetě.
Podle všeho je to dneska společnost, která má skutečně více jak dvě miliardy uživatelů, kteří neustále přibývají, neustále přibývají i miliardy, které tato společnost vydělá.
Body zlomu:
Existuje několik dat, které jsou podle Marka Zuckerberga klíčová. Jedná se o rok 2006, kdy se stanovila hranice pro používání Facebooku. Hranice byla stanovena na třináct let s tím, že nyní je už možné, že tuto sociální síť mohou využívat i mladší děti, ale jenom přes rodičovský účet, přes který si budou moct psát s těmi, kteří budou rodiči schváleni.
Kromě toho je nutné zmínit i rok 2007, v němž se dosáhlo 57 milionů uživatelů, kteří si na Facebooku vytvořili své účty. Už v roce 2012 byla společnost oceněna na více jak 104 miliard dolarů.