Výhodou franchisingu je synergie obou stran podnikání
Podnikání formou franchisingu znamená novou příležitost pro obě strany, které spolu franchisovou smlouvu uzavírají, tedy franchisora na jedné straně a franchisanta na straně druhé. Těží z toho oba dva. Jakým způsobem?
Franchisor může hodně ušetřit
V první řadě franchisor díky tomuto systému dokáže mnohem rychleji ovládnout trh, což je pro něj dobré. Povědomí o jeho značce se mezi lidmi šíří o poznání rychleji. Může například vstoupit i na velice vzdálené trhy a etablovat se na nich, aniž by s tím byly spojeny nějaké obrovské investiční náklady. To mu umožní velký a rychlý růst odbytu jeho zboží nebo služeb. Zásluhou toho, že mu přibývají noví a noví franchisanti, upevňuje tím své pozice v regionu. Zároveň také klesá náročnost jeho podnikání z pohledu nutnosti investovat kapitál. Může mít velmi jednoduchou firemní strukturu, která je minimálně náročná na počet zaměstnanců i celý provoz, což mu umožní ušetřit nemalé náklady. Proto koncept franchisingového podnikání šetří peněženku.
Franchisant si ověří své schopnosti
Celý princip vlastně funguje tak, že franchisor vytváří konkrétní strategie, vize, celý systém výroby nebo služeb, hledá nové cesty, kterými by vyplnil díry na trhu. Prostě je tím největším supervizorem, který dohlíží na chod svého podniku. O konkrétní realizaci prodejů, každodenní kontakt se zákazníky, zkrátka tu mravenčí práci už se starají přímo franchisanti. Ti mají od franchisora jasné vize a cíle, které plní. I pro samotného franchisanta je ale jeho vztah výhodný. Má totiž mnohem větší možnost se svobodně realizovat, než kdyby byl jenom šéfem pobočky, kterou vlastní přímo firma. V tomhle případě ale má dost velkou míru samostatnosti. Je na něm, jestli půjde do podnikání s plným nasazením a bude mít úspěch. Dokonale si tak ověří své podnikatelské schopnosti.