Zájem o podnikání formou franšízy je na vzestupu
V Česku plánuje rozjet své podnikání řada franšíz. Podle dostupných informací obchodního oddělení velvyslanectví v USA se aktuálně do Česka chystají čtyři americké značky. Jedná se o prodejce příslušenství k mobilům Mobile Outfitters, řetězce restaurací Chili’s a The Boiling Crab a o bezpečnostní službu Signal 88 Security.
Český trh láká také singapurskou značku „zdravé zmrzliny“ Yolé, italského prodejce konopných produktů CBweed nebo německou stavební společnost zvanou Town&CountryHaus. Vůli rozšiřovat své pobočky pomocí franšízy má také firma International Workplace Group, která provozuje sdílené kancelářské prostory.
Ani české firmy se nechtějí nechat zahanbit. Řada z nich usiluje expandovat jako franšíza do zahraničích zemí. Příkladem je známá značka Original Beer Spa, motýlí dům Papilonia, kurýrní společnost DoDo nebo výrobce kvalitní kávy Kavalo Coffee House.
I přes současnou nepříznivou situaci, se kterou se všichni podnikatelé musí nějak vypořádat, je o vstup na český trh stále velký zájem. Podle dosavadních prognóz se dá předpokládat, že franšízové podnikání bude vyhledávané i v následujících letech. Důvodem je hlavně to, že franchising je podnikatelům oporou v průběhu celého jejich podnikání. Poskytuje jim totiž know-how společnosti i finanční zázemí. Díky tomu jsou podnikatelé schopni zvládnout i velmi krizová období.
V současnosti existuje v České republice kolem 350 franšízových sítí, přibližně tři pětiny z nich jsou tuzemského původu a dvě pětiny tvoří zahraniční franšízové společnosti.